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Campo DCValorIdioma
dc.creatorSIQUEIRA, Marina Gonçalves-
dc.creatorFERREIRA,Ingridy Karoline Nogueira-
dc.date.accessioned2024-04-03T14:02:15Z-
dc.date.available2024-04-02-
dc.date.available2024-04-03T14:02:15Z-
dc.date.issued2023-09-30-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/handle/prefix/6287-
dc.description.abstractThe indicators, as shown in the data presented, indicate that Brazil still has a lot to improve in education, as Brazil ranks among the worst in the index. Furthermore, the school must prioritize the demand it has, attending its meetings and giving parents more autonomy to discuss approaches that they prioritize within the educational institution. The voice of everyone in the educational environment opens up discussion on very important issues that often end up being neglected. Participatory management is essential for the flow of the establishment, namely, the case requires that it be understood first that the official assessment does not take into account the difficulties of studying in Brazil, considering that 9.9% of the Brazilian population are in a situation of food insecurity, totaling 20.1 million people.pt_BR
dc.description.resumoOs indicadores, como mostram os dados apresentados, apontam que o Brasil tem muito o que melhorar ainda na educação, visto que o Brasil ocupa o lugar entre os piores no índice. Além disso, a escola deve priorizar a demanda que tiver, atendendo em suas reuniões e dando mais autonomia aos pais para discutirem abordagens que priorizam dentro da instituição educacional. a voz de todas as pessoas que estão dentro do meio educacional abrem discussão para pautas importantíssimas que muitas vezes acaba sendo negligenciado. A gestão participativa é essencial para o fluxo do estabelecimento, a saber disso, o caso exige que seja entendido primeiro que, a avaliação oficial não leva em conta as dificuldades de se estudar no Brasil, tendo em vista que 9,9% da população brasileira estão em situação de insegurança alimentar, totalizando 20,1 milhões de pessoas.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Biblioteca UNIFEOB (biblioteca@unifeob.edu.br) on 2024-04-03T14:02:15Z No. of bitstreams: 1 G31- AVALIAÇÃO E GESTÃO.pdf: 783437 bytes, checksum: 3a75bb226eed552b27fd6d2ca1ca7af8 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2024-04-03T14:02:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 G31- AVALIAÇÃO E GESTÃO.pdf: 783437 bytes, checksum: 3a75bb226eed552b27fd6d2ca1ca7af8 (MD5) Previous issue date: 2023-09-30en
dc.languagePorpt_BR
dc.publisherFundação de Ensino Octávio Bastospt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUNIFEOBpt_BR
dc.relation.ispartofProjeto Integradopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPedagogiapt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANASpt_BR
dc.titleAvaliação e Gestãopt_BR
dc.typeRelatório de Pesquisapt_BR
Aparece nas coleções:Pedagogia 2023

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